KERVAN FM 93.7 | HAK YOLUN KERVANI
KERVAN FM CANLI YAYIN
Şuan KERVAN FM'de

MÜZİK

Dinliyorsunuz

BUGÜN YAYIN AKIŞI
SAAT   PROGRAM
05:30   HATM-İ ŞERİF
06:30   ESMA-ÜL HÜSNA
07:00   TARİHTE BUGÜN
07:30   HAYIRLI SABAHLAR(CANLI)
08:00   HAYIRLI SABAHLAR(CANLI)
09:00   KUR'AN-I KERİM MEALİ
09:30   GAZİANTEP BASINI
10:00   İSTEK KERVANI(CANLI)
12:00   KUR'AN İKLİMİ
12:30   MÜZİK
13:00   GÜNÜN İÇİNDEN(CANLI)
13:30   GÜNÜN İÇİNDEN(CANLI)
14:00   GÜNÜN İÇİNDEN(CANLI)
14:30   AYDINLIĞA DOĞRU
15:00   MANŞET HABER-SESLİ MAKALE
15:30   MÜZİK
16:00   AKŞAM İSTEKLERİ(CANLI)
18:30   ANA HABER(CANLI)
19:00   ANA HABER(CANLI)
20:00   TARİHTE BUGÜN
19:30   MÜZİK
21:00   MÜZİK
22:00   KÖYLÜNÜN SESİ
22:30   MÜZİK
23:00   MANŞET HABER-SESLİ MAKALE
23:30   MÜZİK
00:00   KUR'AN-I KERİM MEALİ(YARIM CÜZLÜ)
01:00   GECEYE UYGUN İLAHİ-EZGİ-ŞİİR
Multimedya
Kuran Dinle
İnternetin Zararları
Ayet-i Kerime

Rablerinin huzurunda toplanacaklarından korkanları onunla (Kur'an ile) uyar. Onlar için Rablerinden başka ne bir dost, ne de bir aracı vardır; belki sakınırlar. (En’âm - 51)

Hadis-i Şerif

Ademoğlu sabaha erdi mi, bütün azaları, dile temenna edip: "Bizim hakkımızda Allah'tan kork. Zira biz sana tabiyiz. Sen istikamette olursan biz de istikamette oluruz, sen sapıtırsan biz de sapıtırız" derler. [Tirmizi, Zühd 61]

ANKET
 RADYOMUZU NASIL DİNLEMEYE BAŞLADINIZ 
 ARKADAŞ TAVSİYESİ İLE
 İNTERNETTEN
 FREKANS KARIŞTIRIRKEN
 AFİŞ VE REKLAMLARDAN
 DİĞER
Diğer Anketler
Gaziantep Hava Durumu
GAZIANTEP
Altın fitne; Mezhepçilik

Mezhep gelmenin zıddıdır. Oysa gelmek visal, gitmek firaktır. Mezhep hep gittiği için ati değildir. Halbuki insan ati olanı arzular, geleceği ister.

Mezhep gidici ve de geçicidir. Oysa bize asıl olan lazımdır. Geçmişe değil geleceğe odaklanmak gerekir. Bize mazi değil ati gerek.

Mezhep gidicidir. Oysa bize vukuf gerekir, vakıf olmak gerekir ki ne olup bittiğini anlayalım.

Kitaplarda, sayfaların yaldız ve boya ile bezenmesi, yaldızlama işine de “Tezhip” denir. Bu da mezhepten gelir.  Demek ki mezhep işin şeklidir. Oysa bize öz lazımdır. İçeriğe bakmak gerekir.

Altına “zehep” denildiğini hepimiz biliyoruz. Altın göz kamaştırıcıdır, parlaktır, lakin geçicidir. Elden ele tedavül eder. İşte mezhep de buna benzer. Heyecan verir ama elde durmaz, geçip gider. Altın, (zehep) insanlara süslü gösterilmiş ve sevdirilmiştir.(Âli İmran:15). Mezhep de zeheptendir(Altın) ya o da insanlara sevdirilmiştir. Lakin onun da altın gibi elde durması mümkün değildir. Bu onun isminin doğal sonucudur. Bunlar dünya hayatının geçici faydalarını sağlayan şeylerdir. Oysa varılacak yerin bütün güzellikleri Allah katındadır. (Âli İmran:14) buyrulur.

Mezhep takıntısı, zehep yani altın takıntısına benzer. O da bir süstür. Mezhebi bir biriktirme eşyası zannedip,bunu ana sermaye sananların durumu tevbe suresindeki altın biriktirme tehdidine ne kadar da benziyor:  Altın(zehep) ve gümüşü biriktirip Allah yolunda harcamayanlara acı bir azap müjdele. O gün cehennem, o altını, gümüşü alevleyecek ve onlar, ateşte kızdırılıp alınlarına, yanlarına, sırtlarına bastırılacak, onlarla dağlanacaklar ve işte kendiniz için biriktirdiğiniz şeyler… (Tevbe: 34-35)

Bugün İslam âlemi mezheple-zeheple sınanıyor. Bu altın buzağıdır. Herkes yerinde dursun, tevakkuf etsin. O zaman ehli vukuf olur, işin uzmanı ve akili olur, bilge olur. Herkes gider, Ehli vukuf kalır. Mezhep motivasyonu altınınki kadardır. Nasıl ki altın bir fitne ise mezhepçilik de bir fitnedir. Onun gibi göz alıcıdır, kamaştırıcıdır fakat elde durmaz.

Mezhepçiler bir an önce işe vakıf olarak gidişatı okumalı, yol almaktan ve genişleme tutkusundan vazgeçmeli, herkes durduğu yeri bilmelidir. İslam âlemi telaşa ve paniğe muhtaç değildir. Zira gereksiz yere telaş ve panik yapıldı. İç ve dış hareketler insanları yordu. Şimdi biraz vukuf zamanıdır. Vakıf olma ve durma zamanıdır. Bu bir duraklama değil kendini gözden geçirme halidir.

Mezhep motivasyonu altın gücündedir. Çünkü parlaktır. Altının hareket ettirici özelliğini taşır. Fakat unutmamak gerekir ki mezhep motivasyonuyla iş yapmak tehlikeli bir tedavüldür. Bu, hızla yayılan bir para olur. Ama başkalarının tasarrufunda olur. Zira altının-zeheb kendisi tasarruf sahibi değildir. Bilakis sarf aracıdır. Buna dikkat etmek gerekir.

Tezhiple uğraşanlar, işin içeriğinden dikkati uzaklaştırır ama nihayetinde içerik okunur. O zaman bakılır ki içi boş işlermiş bunlar.

A. HAKİM SONKAYA



293 kere okundu.
Diğer Makaleler