KERVAN FM 93.7 | HAK YOLUN KERVANI
KERVAN FM CANLI YAYIN
Şuan KERVAN FM'de

MÜZİK

Dinliyorsunuz

BUGÜN YAYIN AKIŞI
SAAT   PROGRAM
05:30   HATM-İ ŞERİF
06:30   ESMA-ÜL HÜSNA
07:00   TARİHTE BUGÜN
07:30   HAYIRLI SABAHLAR(CANLI)
08:00   HAYIRLI SABAHLAR(CANLI)
09:00   KUR'AN-I KERİM MEALİ
09:30   GAZİANTEP BASINI
10:00   İSTEK KERVANI(CANLI)
12:00   KADIN SAHABİLER VE BİZ
12:30   MÜZİK
13:00   CUMA SOHBETİ
13:30   MÜZİK
14:00   ÖZEL GÜNDEM
14:30   AYDINLIĞA DOĞRU
15:00   MANŞET HABER-SESLİ MAKALE
15:30   MÜZİK
16:00   AKŞAM İSTEKLERİ(CANLI)
18:30   ANA HABER(CANLI)
19:00   ANA HABER(CANLI)
19:30   MÜZİK
20:00   TARİHTE BUGÜN
21:00   ÖZEL GÜNDEM
22:00   ANALİTİK EĞİTİM
22:30   MÜZİK
23:00   MANŞET HABER-SESLİ MAKALE
23:30   MÜZİK
00:00   KUR'AN-I KERİM MEALİ(YARIM CÜZLÜ)
01:00   GECEYE UYGUN İLAHİ-EZGİ-ŞİİR
Multimedya
Kuran Dinle
İnternetin Zararları
Ayet-i Kerime

"Herkesin yaptıklarına göre dereceleri vardır. Allah (c.c) onlara yaptıklarının karşılığını tam olarak verir..." (Ahkâf - 19)

Hadis-i Şerif

İlim İslam'ın hayatıdır, imanın direğidir. İlim öğrenen kimsenin mükafatını, Allah tam tamına verir. Bir kimse öğrenir ve öğrendikleri ile amel ederse, Allah bilmediklerini de öğretir. [Muhtarü'l-Ehadis, 1.100: 786]

ANKET
 RADYOMUZU NASIL DİNLEMEYE BAŞLADINIZ 
 ARKADAŞ TAVSİYESİ İLE
 İNTERNETTEN
 FREKANS KARIŞTIRIRKEN
 AFİŞ VE REKLAMLARDAN
 DİĞER
Diğer Anketler
Gaziantep Hava Durumu
GAZIANTEP
Sadakatli köpek necis, nankör kedi mübarek?
Yine bu konuyu önemseyen HÜDA PAR’ın hedeflerinden birinin, hükümet tarafından, noksan da olsa çözülmüş olması, iktidar partisinin gelecekle ilgili birtakım kaygılarıyla ilgili ipuçları veriyor. Bu pencereden bile bakıldığında siyasette var olmanın, böyle olumlu neticelere yol açtığını görmek sevindiricidir. Darısı HÜDA PAR’ın programında yer alan diğer projelere. 

Ancak, AK Parti’nin özgürlükleri, anayasal güvence altına almak yerine, bunları kanun ve yönetmeliklerle veya üniversitelerde olduğu gibi, atanan rektörlerin inisiyatifi ile genişletmesi, bunları kendi iktidarına bağladığı yorumuna da sebep oluyor. Yani başörtüsüne serbestlik gibi bir takım düzenlemeler, bizim hükümette kalmamıza bağlıdır, biz düşersek tekrar yasaklanabilir gibi bir algı oluşmaktadır. 

Bu, ‘menfaat üzere dönen siyaset canavardır’ sözünün kastettiği manayı da çağrıştırmaktadır ki, sadece başörtüsü için değil, mesela çözüm süreci için de geçerlidir. Sürekli tünelin ucundaki ışıktan bahsedip, süreci alabildiğine zamana yayıp sündürmenin de böyle bir hikmeti olduğu gözüküyor. Biz varsak çözüm süreci var, biz olmazsak süreç filan da olmaz mantığı. 

Aynısını karşı taraf da yapıyor. ‘Biz varsak Kürt hakları ve gerçeği var, biz yoksak Kürdün kendisi de yok, hakkı da yok’ gibi neresinden tutsanız elinizde kalan şartlı bir söylem var. 

Bu kirli üslup, maalesef bugün sadece bu ülkede değil dünyanın tamamında, neredeyse herkesin sarıldığı çürük bir ip aslında. ‘Ya sev ya ter ket’, ‘olmasaydı olmazdık’, ‘biz olmasak şunlar gelir’ sloganları, sürü olarak gördükleri kitleleri, bir yöne kanalize etmek için adeta attıkları taşlar gibi. 

Üstadın, Risale-i Nurda anlattığı ilginç bir örnek vardır. Köpek, sahibine sadakatiyle bilinir. Öyle ki ona vursa bile, sahibine karşı boynunu büker. Buna rağmen, İslam fıkhı, köpeğe necis der. Kedi ise, sahibine karşı nankörlüğü ile bilinir. Öyle ki yıllarca onu beslediği halde, yanlışlıkla bile olsa kuyruğuna bastığında, sahibim filan demez, hemen pençesini atar. Buna rağmen kediye mübarek denir. 

Çelişki gibi görünen bu durumu, Üstad şöyle izah eder: Köpek, nimeti asıl sahibi olan Hak’tan değil, ait olduğu evden yani vasıtalardan bilir, dolayısıyla evdeki efendisi olmazsa, perişan olacağını düşünür ve ona müthiş bir sadakat gösterir, incitse bile minneti karşısında boyun büker. Bu tutumundan dolayı necis damgasını yemiştir. 

Kedi ise nimeti, asıl sahibi olan Hak’tan bilir ve bu yüzden ‘Siz olmasanız da Rabbim benim rızkımı nasıl olsa verecek’ der gibi, ait olduğu evdekilerin minnetine kıymet vermez. Bu tavrı nedeniyle de normalde nankör olduğu halde mübarek ve temiz sayılmıştır, der. Çünkü asıl nankörlük; sebeplerin, aradaki vesilelerin, vasıta ve araçların kutsanıp nimetlerin asıl sahibinin unutulmasıdır. Asıl şükür de; her nimetin, kolaylığın ve lütfun arkasında asıl verenin, var edenin gerçekte âlemlerin Rabbi olduğunun şuurunda olmak değil midir? 

Evet, nimete aracılık edene nankörlük etmek de yanlıştır. Ancak her kolaylık için, ‘bana mecbursunuz’ edasına boyun eğmek de, ondan daha yanlıştır. “İnsanlara teşekkür etmeyen, Allah’a da şükretmez” düsturunun da ikinci kısmı okunmazsa Bektaşi kurnazlığına kurban gitme ihtimali vardır. 

Elhasıl başörtüsü ile ilgili son düzenleme için şunu söyleriz: Bunca zulümleri hafifleten Allah’a hamdolsun. Sizleri de on iki senedir size bunun için verilen halk desteğine rağmen ancak son üç senedir ciddi bir takım adımlar atmaya muvaffak kıldığı için yine Rabbimize hamd ediyoruz. 

Ne niyetle yaparsanız yapın böyle bir lütfa aracı olduğunuz için de size teşekkür ediyoruz. Ama bu özgürlükleri kendinizden görür de, bunların yaşamasını kendi iktidarınıza bağlarsanız, dersimizi sizden değil yukardaki örnekten alırız. Var mı ötesi…

ÖZKAN YAMAN

865 kere okundu.
Diğer Makaleler